• مطب بلوار کشاورز: بین کارگر و جمالزاده، پلاک 95، طبقه 3
دریافت نوبت 09026692888

درمان اختلال بی خوابی با استفاده از روش نوروتراپی ILF

درمان بی خوابی با نوروتراپی ILF

امروزه بسیاری از مردم از اختلالات خواب رنج می‌برند. علت این مشکل می‌تواند سبک نادرست زندگی و شرایط پر استرس و تنش در محل کار باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت بی خوابی بپردازیم و سپس درمان بی خوابی با استفاده از روش نوروتراپی ILF را شرح خواهیم داد.

بی خوابی چیست؟

بی خوابی یک اختلال خواب رایج است که در آن فرد در به خواب رفتن مشکل دارد و یا در صورت خوابیدن خیلی زود بیدار می‌شود و نمی‌تواند دوباره بخوابد. همچنین ممکن است فرد وقتی از خواب بیدار می‌شود همچنان احساس خستگی کند. بی خوابی نه تنها می تواند سطح انرژی و خلق و خوی شما را کاهش دهد، بلکه سلامت، عملکرد کاری و کیفیت زندگی شما را نیز تحت تاثیر خواهد داد.

میزان خواب کافی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما بیشتر بزرگسالان به هفت تا هشت ساعت خواب در شب نیاز دارند. در برخی موارد، بسیاری از بزرگسالان بی خوابی کوتاه مدت (حاد) را تجربه می‌کنند که برای روزها یا هفته ها طول می کشد که معمولا نتیجه استرس یا یک رویداد آسیب زا است. اما برخی افراد بی خوابی طولانی مدت (مزمن) دارند که یک ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

لازم به ذکر است که بی خوابی ممکن است یک مشکل اولیه باشد یا ممکن است به دلیل شرایط پزشکی خاص یا داروها ایجاد شده باشد.

علت بی خوابی چیست؟

بی خوابی یکی از اختلالات شایع در جهان محسوب می‌شود. به عنوان مثال در ایالات متحده، حداقل 40 میلیون آمریکایی هر سال از اختلالات خواب مزمن و طولانی مدت رنج می برند و 20 میلیون نفر دیگر گهگاه مشکلات خواب را تجربه می‌کنند. این درحالی است که تاثیر عدم خواب کافی بر سلامت، کار و روابط آنها غیرقابل اندازه‌گیری است.

دلایل بی‌شماری وجود دارد که چرا افراد نمی‌توانند در شب راحت بخوابند. شرایط روانپزشکی و پزشکی، مانند اضطراب و آپنه خواب و وقفه تنفسی از شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که باعث ایجاد خواب ضعیف می‌شوند.

برخی از دلایل بی خوابی شامل موارد زیر است:

درمان بی خوابی با روش نوروتراپی ILF
درمان بی خوابی با روش نوروتراپی ILF

 

استرس و اضطراب شدید

نگرانی در مورد کار، مدرسه، سلامت، امور مالی یا خانواده می‌تواند ذهن شما را در شب فعال نگه دارد و خوابیدن را سخت کند. رویدادهای استرس‌زای زندگی یا آسیب‌های روحی، مانند مرگ یا بیماری یکی از عزیزان، طلاق یا از دست دادن شغل نیز ممکن است منجر به بی‌خوابی شود.

برنامه کاری فشرده

ریتم شبانه‌روزی شما به عنوان یک ساعت درونی عمل می‌کند و چیزهایی مانند چرخه خواب و بیداری، متابولیسم و دمای بدن را هدایت می‌کند. اختلال در ریتم شبانه‌روزی بدن می‌تواند منجر به بی خوابی شود. برنامه کاری فشرده، کار کردن در شیفت شب و سفرهای کاری زیاد می‌تواند باعث بر هم خوردن ساعت بیولوژیکی بدن شده و درنتیجه منجر به ایجاد اختلالات خواب شود.

عادات بد خواب

وجود برخی از عادات در فرد می‌تواند باعث اختلال در چرخه خواب شده و منجر به اختلالات خواب شود. برخی از عادات بد خواب که علت بی خوابی شبانه هستند، عبارتند از:

  • برنامه زمان خواب نامنظم
  • چرت زدن
  • فعالیت‌های تحریک کننده قبل از خواب
  • محیط خواب ناخوشایند
  • استفاده از تخت برای کار، غذا خوردن یا تماشای تلویزیون
  • تماشای تلوزیون تا دیر وقت
  • انجام بازی‌های ویدئویی
  • استفاده از گوشی‌های هوشمند درست قبل از خواب

تغذیه نامناسب

خوردن یک میان وعده سبک قبل از خواب مشکلی ندارد، اما خوردن غذای بیش از حد سنگین ممکن است باعث شود هنگام دراز کشیدن از نظر جسمی احساس ناراحتی کنید. بسیاری از مردم پس از صرف غذا، مشکلاتی مانند سوزش سر دل، برگشت اسید و غذا از معده به مری را تجربه می‌کنند که ممکن است شما را بیدار نگه دارد.

نوروتراپی ILF چیست؟

روش درمان نوروتراپی برای بسیاری از اختلالات از جمله، استرس و اضطراب شدید، عدم تمرکز و بیش فعالی و اختلال خواب استفاده شده است. این روش شامل استفاده از دستگاه EEG برای دریافت امواج مغزی است که بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می‌شوند.

از طریق تحلیل این امواج می‌توان اختلال فرد را تشخیص داد و تمرینات لازم برای درمان آن را معرفی نمود. به عنوان مثال، اگر مشکلی مانند اضطراب خواب را تجربه کرده اید، این امواج مغزی با آنچه که امواج مغزی معمولی باید به نظر برسند متفاوت است.

در روش نوروتراپی ILF همان‌گونه که از نام آن پیداست بر روی فرکانس‌های بسیار پایین سیگنال‌های مغزی کار می‌شود که در نتیجه به بهبودی خود تنظیمی مغز در فرکانس‌های بسیار پایین منجر می‌شود. بنابراین این روش، اثر بخشی سریع‌تر، ماندگارتر و بهینه‌تری دارد.

چرا نوروتراپی ILF برای درمان بی خوابی مفید است؟

نوروتراپی ILF یک روش بسیار قدرتمند برای درمان اختلالات خواب به شمار می‌رود. این روش نواحی از مغز را که با خواب در ارتباط هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با استفاده از از روش نوروتراپی فرد می‌تواند مغز خود را آموزش دهد و برای آن الگوهای سالمی تعریف کند. افرادی که از روش نوروتراپی ILF برای درمان بی خوابی استفاده می‌کنند می‌توانند نتایج آن را به سرعت ببینند.

نوروتراپی ILF یک روش غیرتهاجمی است که هیچ عوارض جانبی نامطلوبی برای قرد ایجاد نمی‌کند. در صورتی که فرد بتواند در کنار استفاده از نوروتراپی، تغییراتی نیز در سبک زندگی خود ایجاد کند، می‌تواند نتیجه بهتری از درمان بگیرد.

این روش کاملا ایمن و بدون ضرر است و هیچ چیزی وارد بدن نمی‌شود. تاثیرگذاری این روش کاملا به تخصص و مهارت اپراتور یا درمانگر بستگی دارد. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید لازم است تا به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

کاربرد روش نوروتراپی ILF در درمان بی خوابی
کاربرد روش نوروتراپی ILF در درمان بی خواب

درمان بی خوابی با نوروتراپی ILF همراه با تغییر سبک زندگی

نوروتراپی ILF یک روش بسیار مفید در درمان بی خوابی محسوب می‌شود اما می‌توان با انجام یک سری تغییرات در سبک زندگی، اثربخشی این روش را به مراتب بالاتر برد.

عادات خواب خوب که بهداشت خواب نیز نامیده می‌شوند، می‌تواند به شما در غلبه بر بی خوابی کمک کند. این عادات عبارتند از:

  • هر شب در ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. سعی کنید در طول روز چرت نزنید، زیرا ممکن است خواب شما را در شب کم کند.
  • قبل از خواب از تلفن یا کتاب الکترونیکی استفاده نکنید. نور آنها می‌تواند به خواب رفتن را سخت‌تر کند.
  • در اواخر روز از مصرف کافئین و نیکوتین خودداری کنید. کافئین و نیکوتین محرک هستند و می توانند شما را از به خواب رفتن جلوگیری کنند.
  • ورزش منظم داشته باشید. سعی کنید نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید، زیرا ممکن است به سختی به خواب بروید. کارشناسان توصیه می کنند حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از خواب ورزش کنید.
  • در اواخر روز یک وعده غذایی سنگین نخورید. اما یک میان وعده سبک قبل از خواب ممکن است به خواب شما کمک کند.
  • اتاق خواب خود را راحت کنید: تاریک، ساکت و نه خیلی گرم یا خیلی سرد. اگر نور مشکل‌ساز است، از چشم‌بند استفاده کنید. برای از بین بردن صداها، گوش گیر، پنکه یا دستگاه نویز سفید را امتحان کنید.
  • برای استراحت قبل از خواب یک روال معمول را دنبال کنید. کتاب بخوانید، موسیقی گوش دهید یا حمام کنید.
  • از رختخواب خود برای چیزی غیر از خواب استفاده نکنید.
  • اگر نمی‌توانید بخوابید و خواب‌آلود نیستید، برخیزید و کاری آرام‌بخش انجام دهید، مانند کتاب خواندن تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید.
  • اگر تمایل دارید بیدار دراز بکشید و نگران چیزهایی هستید، قبل از رفتن به رختخواب فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. این ممکن است به شما کمک کند نگرانی‌های خود را برای شب کنار بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *