• مطب بلوار کشاورز: بین کارگر و جمالزاده، پلاک 95، طبقه 3
دریافت نوبت 09026692888

علت لرزش دست و پا و سر و روش‌های درمان رعشه بدن

لرزش دست و پا

لرزش بدن ممکن است در هر شرایطی و برای هر فردی ایجاد شود. در بیشتر موارد لرزش دست یک واکنش فیزیکی به عوامل بیرونی نظیر سرما، ترس، خشم و رفتارهای دیگر است. اما لرزش بدن ممکن است ریشه عصبی داشته باشد که در این موارد لازم است فرد به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. در این مقاله درباره دلایل، علائم و روش‎های درمان رعشه بدن صحبت می‌کنیم.

لرزش دست و پا
لرزش دست و پا

رعشه یا لرزش دست و پا چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

لرزش دست و پا در اصطلاح پزشکی رعشه نامیده می‌شود. رعشه به اختلال نورولوژیکی سیستم عصبی گفته می‌شود که باعث لرزش بدن می‌شود. رعشه معمولا به صورت لرزش ریتمیک و غیر ارادی بدن نمایان می‌شود.

رعشه می‌تواند در هر یک از نقاط بدن ایجاد شود اما معمولا لرزش دست شایع‌تر است، به‌ ویژه زمانی که فرد کارهای ساده‌ای مانند آب خوردن یا بستن بند کفش را انجام می‌دهد، لرزش دست بیشتری احساس می‌کند.

به طور کلی لرزش دست یک وضعیت خطرناک نیست اما با گذر زمان ممکن است بدتر شود و در برخی افراد تبدیل به رعشه شدید گردد. لرزش شدید بدن و یا لرزش اساسی دست در برخی از موارد ممکن است با بیماری پارکینسون اشتباه گرفته شود. تجویز دارو، فیزیوتراپی و انجام عمل جراحی در زمره اقدامات درمانی رعشه شدید قرار دارند.

عوارض لرزش بدن

اگر‌ رعشه شدید شود، بیمار نمی‌تواند به راحتی فنجان یا لیوان را در دست خود نگه دارد، به طور طبیعی غذا بخورد، صورتش را اصلاح یا آرایش کند. اگر رعشه بر زبان یا بخش‌های مربوط به صدا تاثیر بگذارد حرف زدن بیمار مختل می‌شود.

رعشه همچنین می‌تواند برای تعداد زیادی از افراد، عواقب اجتماعی و روانی جدی به همراه داشته باشد. اگر رعشه به اندازه‌ای بر زندگی بیمار تاثیر بگذارد که نتواند همانند قبل کارهای خود را انجام دهد یا زندگی‌اش را ادامه دهد، باید به متخصص مراجعه کند. پزشک بر اساس موقعیت بیمار و شدت بیماری او، اقدامات درمانی لازم را تجویز می‌کند.

عوارض لرزش بدن
عوارض لرزش بدن

دلایل لرزش بدن

جهش ژن یکی از عوامل ایجاد رعشه در نیمی از بیماران است، اما هنوز ژنی که جهش می‌یابد شناسایی نشده است. به این نوع لرزش در بدن فرد اصطلاحا رعشه ارثی گفته می‌شود که هنوز علت آن در برخی از افراد مشخص نیست.

دو فاکتور مهم شناخته شده برای لرزش اساسی بدن عبارتند از:

  • جهش ژنی
  • سن

لرزش اساسی بدن ناشی از جهش ژنی

رعشه ارثی ناشی از اختلال کروموزوم‌های غیر جنسی است. اگر یکی از والدین این ژن معیوب را داشته باشد می‌تواند آن را به فرزند خود منتقل کند. همچنین اگر یکی از والدین دارای جهش ژنی برای رعشه اساسی باشند، شانس آنکه فرزند آنها نیز این اختلال را به ارث ببرد ۵۰ درصد است.

نقش سن فرد در لرزش اساسی بدن

سن می‌تواند نقش مهمی در ایجاد لرزش اساسی در بدن فرد داشته باشد. رعشه بدن در افرادی که ۴۰ سال و بالاتر از ۴۰ سال سن دارند بسیار شایع است.

علائم لرزش دست و پا

علائم و نشانه های رعشه اساسی در بدن متفاوت است. برخی از این علائم عبارتند از:

  • معمولا به تدریج در یک طرف از بدن شروع می‌شود‌.
  • با حرکت کردن بدتر می‌شود.
  • معمولا در ابتدا یکی از هر دو دست را درگیر می‌کند.
  • می‌تواند شامل حرکت سر به سمت پایین یا بالا باشد.

عواملی که باعث تشدید رعشه می‌شوند

عواملی که باعث می‌شوند لرزش بدن در فرد تشدید یابد به شرح زیر است:

چه عواملی باعث لرزش دست میشود
چه عواملی باعث لرزش دست میشود

تفاوت رعشه با بیماری پارکینسون

تعداد زیادی از افراد، رعشه را به بیماری پارکینسون نسبت می‌دهند، اما این دو مساله کاملا با یکدیگر متفاوت‌اند.

تفاوت لرزش بدن با پارکینسون در موارد زیر است:

  • زمان بندی رعشه‌ها
  • بیماری‌های مرتبط
  • نقاط درگیر‌ بدن

تفاوت رعشه و پارکینسون در زمان‌بندی لرزش ها

لرزش دست معمولا زمانی شروع می‌شود که بیمار از دست‌هایش استفاده کند. اما رعشه ناشی از بیماری پارکینسون دائمی است و حتی هنگامی که بیماردر حال استراحت است و از دست‌هایش استفاده نمی‌کند لرزش دارد.

تفاوت در بیماری‌های مرتبط ناشی از لرزش بدن و پارکینسون

رعشه باعث ایجاد سایر مشکلات مربوط به سلامت نمی‌شود، اما بیماری پارکینسون با کندی حرکت، بی‌قراری و خمیدگی بدن ‌همراه است. معمولا افرادی که دچار رعشه اساسی هستند از علائم عصبی دیگری مانند بی قراری رنج می‌برند.

تفاوت در نقاطی از بدن که به واسطه لرزش بدن و پارکینسون درگیر می‌شوند

رعشه اساسی عمدتا بر دست‌های بیمار و صدای او تاثیر می‌گذارد. رعشه ناشی از بیماری پارکینسون معمولا در دست‌ها شروع می‌شود و پاها، چانه‌ و سایر اعضای بدن را گرفتار می‌کند.

نحوه تشخیص رعشه

تشخیص رعشه اساسی شامل بررسی پیشینه پزشکی بیمار، سابقه خانوادگی، علائم و نشانه‌ها و انجام معاینات فیزیکی است. هیچ‌گونه آزمایش پزشکی برای تشخیص لرزش اساسی دست و پا وجود ندارد.

معمولا پزشک برای تشخیص رعشه، بیماری‌هایی که باعث ایجاد علائم می‌شوند را رد می‌کند و بدین منظور برسی اعصاب و روان فرد ضرروری است. مواردی که باید ارزیابی شود به شرح زیر است:

  1. بررسی اعصاب
  2. تست‌های آزمایشگاهی
  3. تست‌های مربوط به عملکرد بیمار
تشخیص علت لرزش بدن
تشخیص علت لرزش بدن

بررسی اعصاب

  • عکس العمل تاتدون
  • قدرت و کشیدگی عضله
  • توانایی حس کردن برخی از احساسات خاص
  • وضعیت بدن و هماهنگی
  • راه رفتن

تست‌های آزمایشگاهی

علاوه بر این از بیمار نمونه ادرار و خون گرفته می‌شود و برای تشخیص برخی از فاکتورها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این فاکتورها عبارتند از:

  • بیماری تیروئید
  • مشکلات متابولیکی
  • عوارض جانبی مواد مخدر
  • سطح مواد شیمیایی که باعث لرزش بدن می‌شوند.

تست‌های مربوط به عملکرد بیمار

پزشک ممکن است برای ارزیابی لرزش بدن از بیمار بخواهد:

  • یک لیوان آب بنوشد.
  • بازوهایش را به سمت بیرون بکشد.
  • کلمه ای را بنویسد.
  • یک تصویر مارپیچ را رسم کند.

اگر پزشک هنوز درباره آن‌که لرزش بیمار یک لرزش اساسی یا ناشی از بیماری پارکینسون است اطمینان نداشته باشد انجام اسکن انتقال دهنده دوپامین را برای بیمار تجویز می‌کند. این نوع اسکن می‌تواند تفاوت‌های بین این دو نوع لرزش را نشان دهد.

درمان لرزش بدن یا رعشه چیست؟

در برخی از افراد در صورتی که علائم رعشه شدید نباشد، درمان ضروری نخواهد بود. اما اگر رعشه دست و پا باعث شود بیمار نتواند به خوبی کار یا فعالیت‌های روزمره‌اش را انجام دهد باید اقدام درمانی مناسب برای او در نظر گرفته شود.

برای درمان لرزش بدن چه داروها و اقداماتی تجویز می‌شود؟

پزشکان برای درمان لرزش بدن درمان های دارویی و حرکتی تجویز می‌کنند.

درمان های دارویی لرزش بدن

درمان های دارویی لرزش بدن عبارتند از:

  • بتابلاکرها
  • داروهای ضد صرع
  • آرام بخش‌ها
دارو برای درمان لرزش بدن
دارو برای درمان لرزش بدن

بتابلاکرها

از این داروها معمولا برای درمان پرفشاری خون استفاده می‌شود. بتابلاکرها مانند پروپرانول در برخی از افراد به کاهش لرزش بدن کمک می‌کند. اگر‌ بیمار آسم یا بیماری‌های قلبی داشته باشد تجویز بتابلاکرها گزینه مناسبی نخواهد بود. خستگی، احساس سبک بودن سر، یا بیماری‌های قلبی از جمله عوارض جانبی این داروها هستند‌.

داروهای ضد صرع

داروهای صرع، مانند پریمیدون (فیرولین) می‌تواند در بیماران مبتلا به رعشه که به بتابلاکرها پاسخ نمی‌دهند مفید باشد. پزشک ممکن است داروهایی مانند گاباپنتین (گرالیز ، نورونتین) و توپیرامات (توپاماکسی ، کودکسی اکسی آر) را تجویز کند. عوارض جانبی این داروها عبارتند از، خواب آلودگی و استفراغ که معمولا این علائم پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند.

آرام بخش‌ها

ممکن است پزشک برای درمان بیمارانی که استرس و عصبانیت باعث بدتر شدن رعشه در آنها می‌شود. داروهایی مانند کلونازپام را تجوبز کند. خستگی و خواب آلودگی از عوارض جانبی این داروها هستند. باید در مصرف این داروها احتیاط کرد زیرا ممکن است بیمار به مصرف آنها عادت کند.

درمان های غیر دارویی لرزش بدن

درمان های غیر دارویی لرزش بدن شامل موارد زیر است:

بوتاکس

تزریق بوتاکس (سم بوتولونیوم A) می‌تواند ظرف مدت سه ماه به کاهش و بهبود لرزش بدن کمک کند. با این حال اگر از بوتاکس برای درمان لرزش دست استفاده شود، می‌تواند باعث ضعیف شدن انگشتان بیمار شود. اگر برای درمان لرزش صدا مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل در فرآیند بلع و خش دار شدن صدا شود.

فیزیوتراپی

ممکن است پزشک برای درمان رعشه و لرزش دست و پا انجام فیزیوتراپی را تجویز کند. پزشک فیزیوتراپ به بیمار کمک می‌کند زندگی‌اش را با رعشه مطابقت دهد یا آنکه دستگاه‌هایی را برای کاهش عوارض جانبی رعشه بر فعالیت‌های روزمره بیمار پیشنهاد دهند که عبارتند از:

  • عینک و وسایل سنگین
  • مچ‌بند‌های سنگین
  • وسایل سنگین مخصوص نوشتن

انجام عمل جراحی

اگر رعشه بیمار بسیار شدید باشد و باعث ناتوانی بیمار شود و به داروها پاسخ ندهد، انجام عمل جراحی می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان لرزش بدن باشد.

در این روش، پزشک الکترودهایی را درون قسمتی از مغز بیمار قرار می‌دهند که باعث لرزش بدن می‌شود. یک سیم نازک از الکترود به دستگاهی که شبیه تنظیم کننده ضربان قلب است و درون سینه بیمار کاشته شده، وصل می‌شود. این دستگاه، امواج بدون درد الکتریکی را برای قطع کردن سیگنال‌های تالاموس که باعث رعشه بیمار می‌شوند ارسال می‌کند.

عوارض عمل جراحی

عمل جراحی درمان رعشه بدن هم مانند سایر عمل‌های جراحی عوارض جانبی دارد. برخی از این عوارض عمل جراحی عبارتند از:

  • از کار افتادن تجهیزات
  • مشکلات مربوط به کنترل حرکات
  • عدم تعادل
  • مشکل در صحبت کردن
  • سردرد و ضعف

با گذر زمان یا تنظیم دستگاه، معمولا این عوارض از بین می‌روند.

اصلاح سبک زندگی و درمان های خانگی لرزش بدن

برای کاهش رعشه باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. پرهیز از مصرف کافئین
  2. حفظ آرامش
  3. تغییر سبک زندگی

از مصرف کافئین پرهیز کنید

کافئین و سایر محرک‌ها می‌توانند باعث افزایش رعشه شوند.

آرامش داشته باشید

استرس و عصبانیت باعث بدتر شدن رعشه می‌شوند و داشتن آرامش به بهبود آن کمک می‌کند. اگرچه بیمار نمی‌تواند استرس را از زندگی خود حذف کند، می‌تواند با استفاده از برخی تکنیک‌های خاص مانند مدیتیشن یا نوشتن، نحوه‌ی واکنش به موقعیت‌های استرس‌زا را مدیریت کند.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

از دستی که لرزش ندارد بیش‌تر برای انجام فعالیت‌های خود استفاده‌ کنید. روش‌هایی را پیدا کنید که از نوشتن با دستی که لرزش دارد جلوگیری کنید.

متخصص لرزش سر در تهران

برای مشاوره پزشکی با متخصص لرزش سر و درمان لرزش بدن شامل دست و پا توسط دکتر حمیدرضا رخصت یزدی با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

3.6 / 5. 24

47 دیدگاه ها

  • Avatar

    مسیحا, مهر ۱, ۱۴۰۲ @ ۱۲:۵۳ پاسخ

    سلام اقای دکتر. پدر من ۶۰ سالشه و از لحاظ بدنی سالم ب نظر میرسه همه چیش مرتبه و سالمه. فقط دستاش میلرزه وقتی هم میخاد فعالیت دستی نوشتن یا اینکه چیزی رو با دساش نگه داره لرزشش خیلی ب چشم میاد. نظرتون چیه مساله جدی ای هستش؟ ایا با دارو خوب میشه؟

  • Avatar

    فافا, شهریور ۲۹, ۱۴۰۲ @ ۱۲:۴۶ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    آقای دکتر مادر بنده به شدت لاغر هستن و ده سال درگیر آندومتریوز بودن. مدام پریود بودند که الان ۵۲ سالشونه با جراحی و درمان بهتر شدند.
    اما مشگل ایشون تکون دادن سرشون هست. این اتفاق بعد کرونا بود
    موقع خستگی تکون دادن سرشون بیشتر میشه یا زمانی که میخوان تمرکز کنند. اما خودشون متوجه این کار نیستن
    میخواستم ازتون بپرسم مشکل ایشون چیه ؟
    نکنه خدای نکرده پارکینسون گرفتن
    ما باید چکار کنیم ؟

  • Avatar

    محمد حیدر خلیلی, مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ @ ۱۸:۱۲ پاسخ

    حدود سه ماه است که گرفتگی و درد ماهیچه و در ساق پا هم درد و ضعف و لرزش دست و پا دارم. دکتر رفتم ام آی آر سر و کمر گرفته ام ام آی آر سر سالم و کمر دیسک کمر وتنگی کانال نخاعی دارم دو عدد آمپول به کمر تزریق کرده ام و۱۶ جلسه فیزیوتراپی رفته ام. فیزیو تراپی لیزر و ماساژ انجام داده ام نتییجه نگرفتم و متخصص مغز و اعصاب داروی ضد استرس و آرام بخش مانند نور استور و آمانتادین واکتوپنتین ۳۰۰و سیتالوپرام مصرف کرده ام هنوز لرزش دست و پا و ضعف دارم به جلو خم می شود کمرم یک سمت می چرخد لطفا راهنمایی کنید

  • Avatar

    رقیه, تیر ۳۰, ۱۴۰۲ @ ۱۳:۴۵ پاسخ

    سلام من از ۱۷سالگی دستام می‌لرزید تا الان ک ۳۵سالم هست الان جوری دست‌هام می‌لرزند ک نمیتونم غذا یا آب بخورم بعضی وقتا بی از لرزش زیاد بی حس میشوند

  • Avatar

    Zoha, تیر ۲۱, ۱۴۰۲ @ ۱۵:۵۵ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر همسر بنده در خواب سرش تکون میخوره علتش چی میتونه باشه؟

  • Avatar

    ماریا, تیر ۱۴, ۱۴۰۲ @ ۱۲:۳۱ پاسخ

    سلام آقای دکتر ، وقتتون بخیر
    آقای دکتر خواهرم که ۱۹ سالش هست و قبلا در دوران کودکی سابقه تشنج داشته، یه ماهی هست لرزش سر گرفته، آیا به نظرتون نیازی به مراجعه به پزشک هست، البته در این مدت درگیر امتحانات بودن و استرس داشتن.
    ممنونم راهنمایی کنید.

  • Avatar

    arash, اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲ @ ۰۷:۰۴ پاسخ

    درود
    من ۴۳ سال دارم
    احساس میکنم تو سرم انگار صدای کف استخر وقتی شیرجه میزنی میاد
    ۵ ساعت در روز این طوری میشم
    وبدنم هم همینطور از داخل لرزش داره
    گاهی اوقات زیاد میشه و احساس میکنم زلزله اومده

  • Avatar

    علی, آذر ۳, ۱۴۰۱ @ ۲۱:۵۷ پاسخ

    سلام وقتتون به خیر باشه آقای دکتر
    یک سوال از خدمتتون داشتم
    من پسر ۲۲ ساله هستم، گاهی بدون هیچ دلیلی بدنم شروع به لرزیدن میکنه و سردم میشم. در حدی ک دندونام ب هم میخوره و رنگم می پره. خواستم علتش رو بپرسم و اینکه آیا خطر داره؟

  • Avatar

    گيتى, آبان ۱۹, ۱۴۰۱ @ ۰۹:۵۸ پاسخ

    بانوى ۶٢ ساله هستم که سابقه بیمارى ستون فقرات، چاقى و افسردگى دارم. مدت دو ماه است که قرص کلن بوترول براى چربی سوزى و لاغرى مى‌خورم و چند هفته است که لرزش دست چپ و کلا سستى و ضعف دست و پا دارم به طورى که وقتى چند دقیقه راه میرم انگار از کوهنوردى بر مى‌گردم.

  • Avatar

    نرگس, آبان ۹, ۱۴۰۱ @ ۲۰:۲۵ پاسخ

    سلام آقای دکتر خواستم بپرسم راه درمان لرزش سر چیه؟؟ من چند بار به پزشک مراجعه کردم ولی تاثیری نداشته. بنده ۴۵ ساله هستم از ۳۰ سالگی به این مشکل دچار شدم و غیر قابل کنترل هستش!!

  • Avatar

    عاطفه, آبان ۲, ۱۴۰۱ @ ۲۳:۵۸ پاسخ

    سلام اقای دکتر
    مادرم برای فشارش که ۱۴رو ۹ بود پزشک قلبش به غیر از قرص اوزان و متورال بهش املودیپین هم داد چند وقت بعد مصرف، لبش و دستش می‌لرزه می‌شه لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم

  • Avatar

    پیروز, مرداد ۱۵, ۱۴۰۱ @ ۰۱:۱۷ پاسخ

    سلام اقای دکتر
    برادر من یک ماه و نیم پیش جراحی قلب باز داشتن واز بعد عمل دست راستش میلرزه
    آیا میشه از عوارض عمل یا داروها باشه یا باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنن؟

  • Avatar

    عظیمی, تیر ۳۱, ۱۴۰۱ @ ۲۲:۳۵ پاسخ

    سلام آقای دکتر
    من خانمی ۴۵ ساله هستم من چند روز پیش کرونا گرفتم الان حالم بهتره ولی دچار لرزش سر شدم البته این لرزش سر دائمی نیست و یه مدتی متوقف میشه
    می‌خواستم بدونم این لرزش به خاطر کروناعه یا به خاطر داروهاییه که مصرف کردم یا علت دیگه ای داره؟
    من تو این مدت به خاطر دندونم زیاد چرک خشک کن استفاده کردم و به خاطر درست کردن دندونم هم ۵ بار بی حس کننده استفاده کردم و به خاطر روماتیسم هم کورتون مصرف میکنم
    خیلی ممنون میشم علت این لرزش سر رو بهم بگید

  • Avatar

    Milad, تیر ۱۷, ۱۴۰۱ @ ۰۰:۱۴ پاسخ

    سلام آقا دکتر خسته نباشید
    از خداوند می‌خواهم لب خندان تن سلامت در خیر و برکت داشته باشید، آمین
    جناب دکتر من پسر ۳۱ ساله مجرد هستم حالا مثلا دراز کشیده هستم یا دارم با گوشی خودمو سرگرم می‌کنم ناگهان یک دفعه گردنم سر میشه و دست و پاهام جوری لرزش دارد که من را از جایم پرت می‌کند
    حتی ترس می‌کنم بعضی وقتا می‌خواهم بلند بشم بدن و دیگر جون ندارم بلند بشم
    تشکر می‌کنم اگر راهنمایی کنید
    اوقات بکامتان چون رویا نرم خواستنی باد

  • Avatar

    منصوره جعفری, تیر ۴, ۱۴۰۱ @ ۱۹:۱۳ پاسخ

    سلام، وقت شما بخیر
    چند وقت میشه که سرم ناخداآگاه گاهی اوقات لرزش داره باید چکار کنم؟
    البته دیسک گردن هم دارم. متاهل هستم و ۵۱ سالمه. کارمند هستم و خیلی کارم با کامپیوتر است.

  • Avatar

    امید, خرداد ۲۵, ۱۴۰۱ @ ۱۸:۳۸ پاسخ

    سلام دکترجان
    من برادرم بیماری سایکوز داره قرص ریسپریدون و پرفنازین مصرف میکنه حالش با این قرصا خوبه فقط لرزش دست و پا داره
    ممنون میشم یه راهنمایی یا دارویی اگه نیازه
    چون تو روستا هستیم مراجعه به شهر و پزشک خوب مشکله
    پزشک روانشناس خوبی نزدیکی ما نیست

  • Avatar

    حسین بر, خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ @ ۰۹:۰۴ پاسخ

    سلام
    من چندروزه پای راستم می‌لرزه خیلی میترسم آیا مشکل جدی هستش چکار کنم؟ میشه راهنمایی کنین؟
    ۳۴ سالمه خانم هستم و متاهل

    • Avatar

      دکتر حمیدرضا رخصت یزدی, خرداد ۲۳, ۱۴۰۱ @ ۱۴:۰۷ پاسخ

      سلام
      حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب ویزیت بشید. برای دریافت نوبت ویزیت با ما در ارتباط باشید.

  • Avatar

    فاطمه, خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ @ ۲۲:۴۱ پاسخ

    سلام
    من ۱۷ سالمه دخترم وقتی ک مثلا با برادرم تماس فیزیکی داریم مثلا دعوا میکنیم اما ن شدید در حد گلاویز شدن تمام بدنم حدود ۱۰ مدام رعشه داره و بد از اون شروع میکنم ب حرص خوردن و قطره‌های اشک عصبی از چشام میاد و با دستام محکم پیشونیمو فشار میدم
    ب نظرتون مشکلم چیه؟ البته دیابتم دارم ولی ب روانشناسم مراجعه کردم

    • Avatar

      دکتر حمیدرضا رخصت یزدی, خرداد ۱۶, ۱۴۰۱ @ ۱۸:۱۳ پاسخ

      سلام
      تحت نظر روانشناس باشید

  • Avatar

    محمد دهقان زاد, اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ @ ۱۶:۳۵ پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    مادر بنده از ۷ سال قبل به علت مصرف اشتباه داروهای قلبی خود دچار بیماری رعشه دست و فک شده است و اغلب پزشکان بیماری ایشان را با پارکینسون اشتباه می‌گیرند. بنده هم چندبار به پزشکان این مورد را یادآور شدم. ولی فایده ای نداشت. لذا از حضور شما خواهشمندم که در این مورد کمکم نمایید.
    با تشکر دهقان زاد از شهر تبریز

    • Avatar

      دکتر حمیدرضا رخصت یزدی, اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ @ ۱۱:۱۲ پاسخ

      سلام
      بیمار باید از نزدیک معاینه شود

  • Avatar

    سینا, اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ @ ۱۵:۴۰ پاسخ

    سلام
    منم مشکل لرزش دارم در کل بدنم صورت.دست.پا.
    وقتی میخام سبک ترین چیزی رو بردارم دستام میلرزه چه برسه به چیزای سنگین
    همین چن وقت پیش میخاستن یه عکس دست جمعی بگیریم موقع عکس گرفتن تمام بدنم وصورتم در ناحیه چانه و لب پایین میلرزید

  • Avatar

    ارما, آذر ۱۳, ۱۳۹۸ @ ۱۳:۲۷ پاسخ

    سلام من هم لرزش بدن دارم کلی دکتررفتم ویک بچه دارم که متاسفانه بدن اون هم ارزش داره خیلی منزوی و عصبی شدم دوبار دست ب خودکشی زدم

  • Avatar

    زيبا, مهر ۱۱, ۱۳۹۸ @ ۲۰:۳۳ پاسخ

    سلام من ٢٢سالمه سرگیجه و لرزش بدن دارم دلیلش چی میتونه باشه

  • Avatar

    هلیا محمدی, خرداد ۲۳, ۱۳۹۸ @ ۰۳:۵۰ پاسخ

    سلام دختر من ۶ ساله است و مشکل اضطراب شدید دارد و در گفتار و یادگیری مشکل دارد و توجه و تمرکز هم ندارد دکتر ارتوپد کفش طبی برایش تجویز کرده و دکتر مغز و اعصاب هم اول ریسپریدون و پراپرانولول و شربت هایپر اکتیو تجویز کرده بود که ۲ ماه مصرف کرد ولی تاثیری نداشت و الان آریپیرازول میخورد باز هم تاثیری ندارد احساس میکنم لرزش دستانش بیشتر شده و وقتی از روی جوب میخواهد رد شود یا از پله بالا و پایین میرود تمام بدنش میلرزد و کلا کند راه میرود ، من باید چه کنم تا دخترم بهبود یابد لطفا کمک کنید

  • Avatar

    محمد رضا قربانزاده, مهر ۱۴, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۲۲ پاسخ

    ضمن عرض سلام و ادب:بنده ۴۲ سالمه از ۱۰ سالگی متوجه لرزش دستهایم شده ام از ۲۵ سالگی ه از گاهی به پزشک مراجعه کرده ام قرص پروپرانول و یک مورد هم پریمیدون برام تجویز کردند ولی پروپرانول با اینکه تاثیر زیادی نداشته عوارضی هم نداشته ولی پریمیدون در اوایل خوب جواب میداد ولی به علت عوارض که داشته درمان را ادامه ندادم ولی الان وضعیت دستام بد جوری اذیتم میکنه به علت لرزش زیاد در محیط کار و مجامع عمومی منزوی شده ام .خواهش میکنم کمکم کنید

  • Avatar

    خرم, شهریور ۲۰, ۱۳۹۷ @ ۱۵:۲۷ پاسخ

    با سلام لرشی. از ماهیچه پاها یا شکم شروع میشود و در نهایت به سرم میرسد مثل خمپاره که شلیک میشه و در هدف پخش میشه .. در سرم واقعا پخش میشه که حتی گوشهایم ویز ویز میکنند سی تی اسکن ام آر آی. هیچی نشان نداده. بیشتر وقت خوابیدن است

  • Avatar

    احمد ملای مقدم, مرداد ۲۳, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۱۱ پاسخ

    باسلام فراوان به آقای دکتر یزدی من بیماری رعشه گرفته ام چطوری باید درمان کنم وقتی توی جمع می خوام آب بخورم سرم می لرزه یا موقع نماز خواندن ویا راه رفتن توی خیابان واین که خیلی عرق می کنم زیر بغل کف پا ودست وسمت چپ بدنم خیلی درد می کنه واین که نمی تونم زیاد توی جمع باشم وقتی که توی جمع هستم اول دست ام شروع به عرق زیاد میکنه بعد سمت چپ شروع به درد گرفتن می کنه بعد ام لرزش سر باید چکار کنم ممنون

    • Avatar

      فاطمه جامعی, آبان ۸, ۱۳۹۸ @ ۰۹:۰۱ پاسخ

      سلام اقای دگتر الان حدود ۲ هفته متوجه شدم یه لرزش خفیف در سر دارم و این لرزش احساس می کنم و در یک ماه اخیر کار دندانپزشکی داشتم امکان داره از داروهای بی حسی اونا باشه

  • Avatar

    مهسا, تیر ۹, ۱۳۹۷ @ ۰۱:۰۶ پاسخ

    سلام. خانومی ۳۲ساله هستم حدود ۵ سال هست که از ناحیه سر دچار رعشه شدم.چندین دکتر رفتم تمام آزمایشات. نوار مغز.هم انجام دادم مشکلی نداشتم. واقعا اعتماد به نفسمو گرفته. آیا درمان قطعی داره این بیماری. احساس میکنم هر روز بیشتر و بیشتر میشه. خواهش میکنم کمکم کنید خسته شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *